Induló, de akár gyakorló vállalkozóként valószínűleg szükséged volt már az online és/vagy vizuális kommunikációd kialakítására – legyen szó akár social media oldalakról, logóról, weboldalról stb. Ha úgy érzed, elvesztél a szakmák sűrűjében, nem tudod, kihez fordulhatsz, ez a cikk neked szól.
Marketing és design
Induló szépségipari vállalkozóként valószínűleg ez a két szakma, amivel már találkoztál, vagy amit már ajánlottak neked. Egy offline vállalkozás (értsd: te a fizikai valóságban találkozol a vendégeiddel) számára elengedhetetlen egy offline arculat, tehát egy logó, a szalonod színeinek kiválasztása, esetleg ablakmatricák, cégér elkészítése.
Ha mindez megvan, utána következik az online tér bevétele, vagyis a Facebook és/vagy Instagram oldal, weboldal, hírlevelek, online bejelentkezés.
Ezek nagyrészt külön szakmai segítséget igényelnek.

1. lépés: Marketing- és üzleti stratégia
Ha úgy szeretnél belevágni a vállalkozásodba, hogy felkészültél üzleti, pénzügyi, kommunikációs szempontból, első lépésben egy marketinges segítségét kell kérned. Ő az, aki megtervezi neked, milyen sorrendben, milyen csatornákon kezdd el a kommunikációt, mikor lesz szükséged weboldalra, milyen közösségi média felületeket használj. Hogyan kezdj bele a márkaépítésbe.

2. lépés Arculat tervezés
Ha megvan, hogy kinek és hol fogsz kommunikálni, ideje felkeresned egy grafikust/dizájnert. A legjobb, ha olyan embert találsz, aki webdesigner is, még jobb, ha fel is tud neked építeni egy alap weboldalt.
Először is meg kell határoznotok az arculati színeidet és betűtípusaidat, szükséged van egy logóra, névjegykártyára, árlistára. Ezek feltétlenül szükségesek az induláshoz.Ezután terveztethetsz poszt- és sztorisablonokat a közösségi média felületeidre, ajándékkártyát, ablakmatricát, cégért, molinót stb.
Ha webdesignert, weboldalkészítőt találtál, ezen a ponton megkérheted, hogy a weboldaladat is tervezze meg.
Tehát a weboldal:

3. lépés: Weboldal – fotós, szövegíró, designer, fejlesztő
Maga a weboldal elkészítése több különböző szakmát is igényel, ezért két döntésed van: vagy felkeresel szabadúszó vállalkozókat (ők általában összedolgoznak más vállalkozókkal, tehát jó eséllyel az egyik szakember tud neked ajánlani másikat, akivel együtt szoktak dolgozni hasonló projekteken), vagy felkeresel egy ügynökséget, akik összerakják a weboldalad az elejétől a végéig.
A szabadúszók előnye, hogy rugalmasabbak és később is egyszerű kisebb projekteken együtt dolgoznotok, az ügynökségek előnye, hogy nem kell több emberrel tartanod a kapcsolatot, van egy olyan emberük, aki összefogja a feladatokat és veled tartja a kapcsolatot.
A weboldalhoz szükséges legfontosabb feladatok:
Egy fotós, aki profi fotókat készít rólad, a szalonodról, a kezeléseidről.
Egy szövegíró, aki a tőled kapott információkat rendszerezi, és szakmailag megfelelő módon, strukturáltan előkészíti a designernek
Egy designer, aki megtervezi a weboldalad felépítését, összehangolja az arculati elemeket. Felhasználói szemmel néz az oldaladra, hogy minden oda kerüljön, ahova kerülnie kell.
Ezen a ponton bevonható egy SEO szakértő, aki megtervezi, hogyan érdemes úgy felépíteni a weboldalad, hogy hirdetés nélkül is előre kerüljön a Google találati listáján. Ez legjobb esetben is néhány hónapba telik, tehát itt fontos tudnod, hogy a SEO szakemberek hosszútávú projekteket vállalnak. Optimális esetben alap SEO-beállításokat el tud végezni a szövegíród és a fejlesztőd is, hiszen több projektet is végigvittek már, így külön SEO szakembert a pénztárcád és a hosszútávú céljaid függvényében érdemes felkeresni.

Weboldalkészítő/webfejlesztő. Ma már nagyon sok webdesigner tud alap weboldalt készíteni, de vannak olyan fejlesztők is, akik teljesen egyedi oldalakat készítenek. Ha néhány aloldalra van szükséged, nincsenek nagyon egyedi, különleges kéréseid, csak bemutatkozás, blog, árlista, kapcsolat stb., akkor nem érdemes egyedi fejlesztésű oldalt kérned. Tökéletesen megfelel egy WordPress weboldal, amit a legtöbb webdesigner el tud neked készíteni – idő- és költséghatékony megoldás.
Marketinges, kampánykezelő, PPC-s. Ha kész az arculatod és a weboldalad, érdemes bevonni egy marketing szakembert, aki összeköti a weboldalad a Google Analytics rendszerrel, ami megmutatja, honnan, mikor érkeznek az oldaladra a felhasználók, milyen oldalakat néznek meg, milyen folyamatokon mennek végig. Ez segít, hogy lásd, hol és kinek érdemes hirdetned magad. Ebben tud segíteni egy PPC-s, aki főként Facebook, Instagram, Google Ads, Youtube vagy épp TikTok kampányokat fog neked indítani.