Egy új termék/szolgáltatás bevezetése rendkívül sok idő-, energia- és anyagi befektetéssel jár, ami elsőre ijesztőnek tűnik, hiszen nem tudhatod előre, hogy megéri-e. Azonban néhány apró trükkel már a kezdetektől biztosíthatod, hogy minden vendéged ezt a szolgáltatást várja.
1. lépés: Piackutatás/igényfelmérés
Az első lépés egy új szolgáltatás bevezetése előtt minden esetben a piackutatás. Nézz körül, használja-e a konkurenciád, milyen lehetőségek vannak a környékeden, hogyan kommunikálnak róla. Ha még nincs ilyen az országban, vagy csak messzi városokban, nézd meg, akik már használják, hogyan vezették be, mennyire tűnik népszerűnek.
Ezután következhet az igényfelmérés. Persze nem muszáj egyből lebuktatni a nagy meglepetést, de óvatos kérdésekkel tapogatózhatsz a vendégeid körében személyes találkozókon. Akár a Facebook oldaladon is kitehetsz szavazásokat, hogy milyen kezeléseket látnának szívesen, milyen problémákra keresnek leggyakrabban megoldást.
2. lépés: Előzetes kommunikáció
Új szolgáltatás bevezetése előtt nagyon fontos, hogy időben kezdd meg a kommunikálást. Ez azért fontos, mert így a vendégeid tudnak vele tervezni, jelezhetik neked, hogy várják már, előre bejelentkezhetnek, így már az első naptól kezdve tele lehet a naptárad.
Hogyan kommunikálj?

Információmorzsák
Az indulástól számítva legalább 1-2 hónappal előre kezdd el a kommunikációt. Jelölj ki minden héten, vagy 2 hetente egy olyan napot, amikor 1-1 apró információt megosztasz az új kezelésről.
PÉLDA: Az indulás előtt másfél hónappal rakj ki egy posztot, amiben leírod, hogy egy szuper új kezeléssel készülsz, és kérd meg a követőidet, kommentben írják meg, szerintük mi lehet ez.
Visszaszámlálás
Minél közelebb érsz az indulás napjához, kezdj el visszaszámolni. Persze, az sem célravezető, hogy a követőid megunják, ezért azt javasoljuk, hogy az utolsó 10 napban kétnaponta, az utolsó három napban naponta tegyél ki egy posztot.
Arculat
Találj ki egy miniarculatot az új kezelés promotálásához! Válassz ki egy színt, ami harmonizál a szalonod arculati színeivel, készíts egy egyedi sablont/keretet, és minden posztodhoz ezt használd, csak a képeket váltogasd! Így a követőid tudni fogják, hogy ehhez a képhez valami új információt is kapnak.
3. lépés: A nyitóesemény
Az indulás napjára készíts egy külön Facebook eseményt! Ez egyrészt azért is hasznos, mert itt szabadon kommunikálhatsz, hiszen azok a vendégeid fogják látni, akiket valóban érdekel minden részlet, másrészt minden követőd értesítést fog róla kapni, azok is, akikhez esetleg nem ér el a posztod.
4. lépés: Promóció
Most, hogy végigvettük, hogyan építsd fel a kommunikációd, itt az ideje a nyereményjátékok, promóciók tervezésének.
Szolgáltatás bevezetése előtt nem kötelező nyereményjátékkal készülnöd, viszont erősíti az elköteleződést és nagyobb aktivitást válthat ki az egyébként hezitáló követőid/vendégeid körében is.
Promóció ötletek
Sorsolás
Feltehetsz kérdéseket, kitalálhatsz játékokat, ahol a helyesen kommentelők között kisorsolsz egy kezelést. Vagy épp az esemény irányt érdeklődők között (akik a Facebook eseményedet visszaigazolták) az indulás előtt 2 nappal kisorsolsz egy kezelést.
Lépcsőzetes kedvezmények
Valószínűleg Te is voltál már olyan szituációban, amikor az idő rövidsége miatt választottál gyorsabban egy szolgáltatást vagy vásároltál egy terméket, igaz? Mielőtt bevezetsz egy új szolgáltatást, két lehetőséged is van ilyen akciók létrehozására:
Így mindenki, aki érdeklődik a szolgáltatásod iránt, de bizonytalan, hogy megéri-e neki a teljes összeget, kipróbálhatja sokkal olcsóbban, te pedig biztosíthatod, hogy már a kezdetektől fel legyen töltve a naptárad.
Reméljük, hogy tudtunk segíteni, ha épp egy új kezelés bevezetését fontolgatod! Ha még nem tudod biztosan, hogy mit szeretnél, de érzed, hogy megújulásra lenne szükséged, nézz szét a kizárólag az Inno Shape által forgalmazott kezelőgépek között és légy részese közösségünknek! A kezelések megismertetése mellett támogatunk az indulásban, a kommunikációban és a folyamatos fejlődésben is!