Hogyan segíti az online közösségépítés a kozmetikai vállalkozásod?

Szerző: | 2020. 05 14. | Blog

A jelenlegi időszak minden vállalkozót nehezen érint, mégis megpróbálhatod a lehető legjobban kihasználni, hogy a kozmetikai vállalkozásod fellendüljön! Egy szuper módszert szeretnénk neked ehhez megmutatni, méghozzá azt, hogyan építhetsz online közösséget, és hogyan tudja segíteni a vállalkozásod.

Mit jelent az online közösségépítés?

Kezdjük az alapoktól. Az online közösségépítés a vállalkozásod szempontjából két dolgot jelenthet:

  1. Létrehozhatsz szakmai csoportot, amiben kozmetikusként, egymással bizalmasan megbeszélhetitek, ki hogyan éli meg az aktuális helyzetetet, tanácsokat adhattok egymásnak, segíthetitek egymást, hogy fizikailag, mentálisan és anyagilag is minél jobban jöhessetek ki ebből az időszakból.
  2. Létrehozhatsz olyan csoportot, ahol a célközönségeddel kezdeményezhetsz kommunikációt. A legegyszerűbb, ha a szakmai Facebook oldaladnak csinálsz egy csoportot, ahová csatlakozhatnak a már meglévő vendégeid, és azok is, akik eddig csak távolról figyelték a munkád.

A vállalkozásod fejlesztése szempontjából most a második lehetőséget szeretnénk bővebben körbejárni.

Hogyan hozd létre az online közösségedet?

Valószínűleg a szalonod, vagy te mint szakember rendelkezel már egy szakmai Facebook oldallal. (Ha nem, itt az idő, hogy pótold! 🙂 ). Minden oldal létrehozhat ingyenesen csoportokat. Ha Te is tagja vagy pár csoportnak, nagyjából tudod, hogyan is néz ki: létrehozhatsz posztokat, szavazásokat, a csoport más tagjai is írhatnak bejegyzéseket, feltölthetsz jegyzeteket, hasznos infókat, kezdeményezhetsz beszélgetéseket, készíthetsz élő bejelentkezéseket.

Érdemes a szalonodról elnevezni a csoportot, de legyen egy kis személyesség is benne – pl. a neved. Építsd fel úgy, mint az oldalad – az arculatod, a legfontosabb információk legyenek jelen.

Milyen tartalmakkal építsd fel a közösséged kozmetikusként?

Akár dolgozol, akár nem, a vendégeidnek szüksége van rád! Érdeklődj irántuk, kérdezd meg őket, hogy érzik magukat, mire lenne szükségük. Ha tudod, hogy pontosan hogyan tudnál nekik segíteni, onnantól egyszerűbb a tartalomkészítés is 🙂

Néhány példa arra, miket posztolj:

  • Írd le, hogyan töltöd a napjaid, mivel foglalkozol, mik az előnyök és a nehézségek, és kérdezd meg tőlük is ugyanezt.
  • Ha épp tanulsz, fejleszted magad, mutasd meg! Készíts képet, rövid, videós bejelentkezést arról, hogy épp mit tanulsz, és ez miért fontos neked is és nekik is.
  • Keress olyan webshopokat (ha van sajátod, akkor természetesen azt 🙂 ), ahol jó minőségű termékek vannak, amik otthon is használhatók. Segíts a vendégeidnek, mit tehetnek a bőrükkel addig, amíg nem tudtok újra találkozni.
  • Adj bőrápolási tippeket! Most mindenki keresi a legjobb otthoni megoldásokat, segíts nekik, hogy biztosan professzionális eszközökhöz nyúljanak!
  • Hozz létre szavazásokat, kérdezd meg a közösségedtől, mire lenne szükségük!

Hogyan segíti mindez a kozmetikai vállalkozásodat?

A jelenlegi helyzetben mindenki szeretne egy biztos pontot találni, segítséget, megoldásokat. A kozmetika, szépségápolás továbbra is fontos a nők számára, azonban most nagyon nehéz olyan válaszokat kapniuk, amiket valódi szakemberek adnak. Éppen ezért nagyon hálásak lesznek, ha fogod a kezüket!

Azok, akik eddig csak távolról figyelték a munkádat, csatlakozni fognak hozzád. Ha látják, hogy mindent megteszel azért, hogy megkönnyítsd az életüket, hidd el, hogy amikor ennek vége, te leszel az első, akit keresnek majd!

Végül, de nem utolsósorban, a szépségszakmákban általános, hogy az emberek, vendégek egymástól kérnek segítséget, a másik vendég számára bevált módszereket és szakembereket keresik. Ugyanígy tud terjedni az online világban is, ha valaki megkedvel egy csoportot! Jelenleg ez az egyik legjobb módja, hogy bevonzz organikusan új, potenciális vendégeket! Ha látják, mennyire aktív vagy, milyen jó szakember és ember, nem lesz kérdés, hogy bejelentkeznek-e hozzád! 🙂

Hogyan tud az Innoshape segíteni a vállalkozásodnak?

Mi, az Innoshape-nél minden nap azért dolgozunk, hogy Nektek, kozmetikusoknak a lehető legtöbb megoldást nyújthassuk a saját és vállalkozásotok fejlődéséhez. Éppen ezért várunk személyre, vállalkozásra szabott konzultációval, ahol átbeszéljük, pontosan mire van szükséged, hogy ne veszíts a lendületedből, sőt, növekedni tudj.