Márkaépítés a járványhelyzetben

Szerző: | 2020. 12 9. | Blog

Szépségipari szakemberként, vállalkozóként valószínűleg Te is tapasztaltad az idén, milyen sokat számít egy erős, megbízható márka, egy jól felépített, nyitott online kommunikáció. Az online marketing és a márkaépítés kifejezésekhez gyakran pejoratív gondolatok, a tukmálás, a semmitmondó üzenetek társulnak, pedig ennél sokkal többről van szó.

Mi a márka?

A márka a vállalkozásod személyiségének megjelenítése. Megmutatja a személyiséged, az értékeid, az attitűdöd, és azt, hogy a célközönségedben milyen érzéseket keltesz. Megmutatja, mi a vállalkozásod, hogyan és miért működik.

A márkád szépségipari vállalkozóként Te magad vagy, a szalonod, központod, minden, amit Te képviselsz.

Hogyan segíti a márkaépítés a vállalkozásod?

Egy jól strukturált, átgondolt és professzionális kommunikáció segít, hogy a célközönséged megismerjen és kialakuljon egy kötődés, bizalom irántad és a munkád iránt.

A márkaépítés lépésről lépésre végigvezet azokon a folyamatokon, amiken a célcsoportod keresztülmegy, amikor rád talál, amikor bejelentkezik hozzád és amikor másodszorra is Téged keres.

Mik a márkaépítés főbb lépései?

1. A célközönség meghatározása

Fontos, hogy tudd, kiknek és miért kommunikálsz. Ha pontosan tudod, kit szólítasz meg, tudni fogod, hogyan tedd azt, hogy elköteleződjön melletted és a márkád mellett.

2. A vállalkozásod üzenete

Meg kell fogalmaznod azt a mottót, hitvallást, amire építed a vállalkozásod. Lehet ez akár az örökké fiatal bőr vagy a tökéletes szemöldökív, kell, hogy tudják, mi az, amiért nap mint nap lelkesedsz, mi motivál, miért hozzád forduljanak, ha a legjobb szolgáltatást szeretnék.

3. Arculat és vizuális megjelenés

Akár kis kozmetikát, akár sokfős szalont vezetsz, érdemes egy alap arculatot létrehoznod a vállalkozásodnak. Fontos, hogy a követőid és azok, akik épp csak most találtak rád, azonnal kötni tudjanak valamihez. Egy színhez, egy formához, egy kis mintához, amiket a posztjaidnál használsz. A legjobb, ha ez összhangban van a szalonod színvilágával is.

Ha a márkád minden vizuális kommunikációja egységes, és tökéletesen illik a márkádhoz, az megadja az erőt és az egységet. Ennek csak egy kis része az, hogy az embereknek tetszik a vizuális megjelenésed. Az arculati színeid, a betűtípusok, amiket a márkád használ, az első pillanatban megmutatják a személyiséged, és azt, hogy milyen érzést szeretnél kelteni a márkáddal kapcsolatban.

Ezek a lépések segítenek abban, hogy átgondold, hogyan épüljön fel a branded, hogyan szeretnél kommunikálni, mit szeretnél átadni magadról és a márkádról.

Ha szeretnél további vállalkozásépítő bejegyzéseket olvasni, a blogunkban rengeteg tippet találsz!

Ha pedig személyre szabott segítségre lenne szükséged, jelentkezz be hozzánk konzultációra!