Marketingtrendek kozmetikusoknak | 2022

Szerző: | 2022. 02 9. | Blog

2021 mindenki számára emlékezetes év volt. Az új évtized folyamatos váratlan fordulatokkal tartja fenn a figyelmünket, ami sokszor fárasztó és félelmetes lehet, azonban vállalkozóként fontos, hogy a vállalkozásunk stabil pont maradjon, mind a munkavállalóink, mind a vásárlóink számára.

Közösség és párbeszéd

Már a pandémia előtt elindult a marketingben egy folyamat, ami közelebb hozza egymáshoz a vállalkozásokat a vendégekhez, 2022-re azonban mindennél fontosabb lett a közösségépítés. 

Felhasználóként, ügyfélként szeretjük tudni, hogy pontosan kihez fordulhatunk a problémánkkal, hol kaphatjuk a számunkra leginkább szükséges szolgáltatást. Mindezt pedig a közösségi felületeken szerzett információkból próbáljuk meg kiszűrni.

Kozmetikusként tehát itt az ideje az önazonos kommunikációnak, az erős márka- és a közösségépítésnek.

Vélemények, visszajelzések

Ahogy az előző pontban utaltunk rá, ma mindennél erősebb marketingeszköz az online felületeken elérhető “Vélemények” szekció. Ne félj visszajelzést kérni a vendégeidtől! Ha épp elfelejtetted, mielőtt elment tőled, délután írj neki, hogy ha elégedett volt, sokat jelentene neked, ha megírná.

Az üzenetben kapott visszajelzéseket megoszthatod egy posztban, feltöltheted a weboldaladra. A lényeg, hogy minél több valódi, hiteles vélemény legyen elérhető, hiszen ez az, ami 2022-ben a legjobb marketingeszköz: a vendégeid visszajelzése.

marketingtrendek-kozmetikusoknak-2022-2

Ráncfelvarrás

Nem, nem olyan anti-aging… 🙂

Mikor foglalkoztál utoljára az arculatoddal/weboldaladdal? Ha a válasz legalább 3-4 éve, akkor nincs miért tovább halogatnod! 

Az online térben minden folyamatosan változik, különösen, ha az aktuális dizájntrendeket követjük. A lényeg ma az egyszerű, friss megjelenés, a természetesség, ami megjelenik a színekben és a formákban is.

Online bejelentkezés

Igen, a naptárakban van gyakorlatilag az egész életünk. Azonban fontos látni, hogy ma már egyre többen szeretnek online bejelentkezni.

Miért?

  • Ha új vendégről van szó, lehet, hogy nem szeret telefonálni, idegennek érzi, viszont szívesen bejelentkezne hozzád, mert az online megjelenésed vagy ismerős véleménye alapján szimpatikusnak tűnsz.
  • Egyszerű, mert aki be szeretne jelentkezni, egyből látja, hogy milyen szabad időpontjaid vannak, és nincs szükség több körös egyeztetésre.
  • Rugalmas, mert bármikor foglalhatnak – lehet, hogy valakinek este 11-kor jut eszébe, hogy elfelejtett foglalni, és talán reggel újra elfelejti. Míg, ha este 11-kor néhány kattintás alatt bejelentkezik, gyakorlatilag alvás közben is telik a naptárad.
  • Hatékony, mert mindig nálad van – nem baj, ha épp elmentél kutyát sétáltatni, és nem vitted a naptárad. A telefonodon mindig meg tudod nézni, hogy milyen lesz a következő napod.
marketingtrendek-kozmetikusoknak-2022-3

Analitika

Az online jelenlétnek van még egy előnye: rengeteg adat, statisztika áll rendelkezésedre, csak használnod kell.

Legyen szó akár közösségi felületekről, akár a weboldaladról, érdemes folyamatosan figyelned a statisztikákat, mert ez alapján könnyebben kiismerheted a célközönséged. Szinte mindenhol elérhetőek olyan adatok, mint a látogatóid neme, korcsoportja, lakhelye, megtudhatod, melyik tartalmad érdekli őket jobban, mikor érhetőek el.

Ezek olyan információk, amik segítenek, hogy a vállalkozásod, kozmetikád folyamatosan fejlődni tudjon – hiszen úgy tudsz fejlődni, ha tudod, mire van szüksége a meglévő és jövőbeli vendégeidnek.

Ezek a legfontosabb marketingtrendek kozmetikusoknak 2022-ben, de nem szabad elfelejteni, hogy a márkaépítés hosszútávú folyamat, amelyhez folyamatos fejlődés és bizalomépítés a kulcs. Ha szeretnél még több vállalkozói- és marketingtippet olvasni, nézd meg korábbi cikkeinket, ha pedig személyre szabott vállalkozói tanácsadást kérnél, jelentkezz be hozzánk!