Milyen social media platformokon legyél jelen kozmetikusként? | 1. rész

Szerző: | 2021. 10 4. | Blog

Kozmetikusként, kisvállalkozóként valószínűleg sokat olvastál utána, hogy milyen felületeken érdemes megjelenned, milyen lehetőségeid vannak. A Facebook már általánossá, szinte megkerülhetetlenné vált, azonban gyakran úgy látjuk, hogy gondot okoznak az újabb platformok, mint az Instagram, TikTok stb. Ezért most bemutatjuk őket, hogy mit érdemes tudni róluk és hogyan használhatod őket a vállalkozásod fejlődéséhez. | 1. rész

A social media jelentősége kozmetikusként

A social media, vagy magyarul közösségi média, pontosan az, ami: egy közvetítő felület közösségek számára. Vállalkozóként pedig annyit tesz, mint egy csatorna, ahol eljuthatsz a meglévő és leendő vendégeidhez.

A social media felületek előnyei:

Gyorsan érhető el rengeteg ember

Ha épp felszabadult egy időpontod, megoszthatod, és a követőid azonnal látják.

Ingyenes csatorna

Gyakorlatilag ingyen tarthatod a kapcsolatot a vendégeiddel és szerezhetsz újakat is (a hirdetésekről egy későbbi bejegyzésben írunk majd).

Testreszabható

Lényegében bármilyen tartalmat megoszthatsz rajta, ami számodra a legkézenfekvőbb, legprofibb, legyen szó rövid vagy hosszú videókról, blogokról, rövid értesítőkről, sztorikról.

social-media-platformok-kozmetikusoknak-1-resz-2

Hogyan válassz?

Rengeteg felület van már, mi most azokról írunk, ahol a kozmetikusok igazán jó eredményeket érhetnek el.

Facebook

Az örök klasszikus. Biztosan te is hallottad már azt a mondást, ami a vállalkozók körében él: ami nincs Facebookon, az nem is létezik. Kissé sarkított, de igaz, hogy megkerülhetetlen ez az óriásplatform. Ha nem érzed komfortosnak a használatát, nem muszáj itt a legaktívabbnak lenned, de egy kozmetika esetében fontos, hogy megjelenjen.

Kik használják?

Hírolvasásra, információszerzésre gyakorlatilag mindenki. Tartalomfogyasztásra városokban főleg a 35 éven felüliek, kisebb településeken a 20-as korosztály is aktív.

Milyen funkciókat érdemes kihasználni?

  1. Borítókép

Az első dolog, amit meglát, aki az oldaladra kerül. Érdemes tehát a felületet, megjeleníteni a szalonod, a mottód, az aktuális akcióidat, legújabb kezelésedet stb. Azonban arra figyelj, hogy máshogy látszódik a kép telefonon, mint gépen! A szövegeket próbáld meg középre igazítani!

social-media-platformok-kozmetikusoknak-1-resz-3
  1. Rögzített poszt

Egy poszt, ami mindenkinek az első lesz, amikor elkezdi nézni az oldalad. Érdemes ezt a helyet kihasználni bemutatkozáshoz, szabadságok, szabad időpontok megjelenítéséhez.

  1. Események

Ha épp új szolgáltatást vezetsz be, szezonális promóciót hirdetsz, érdemes eseményt létrehozni neki. Itt egy helyen minden információt megadhatsz, meghívhatod rá a vendégeidet, és közzététel után automatikusan értesítést küld minden követődnek.

  1. Időpontfoglaló

A Facebook rendelkezik saját időpontfoglaló rendszerrel. Teljes körűen nem biztos, hogy célszerű használni, azonban, ha látod egy hónapra előre, hogy hol vannak még szabad időpontjaid, azokat érdemes felvinned, mert lehet, hogy valaki nem mer már jelezni az utolsó pillanatban, viszont, ha látja, hogy tudod fogadni, lecsap az üres helyre 🙂

A következő részekben végigvesszük a többi közösségi média felületet is, ahol érdemes megjelenned kozmetikusként. Ha addig is inspirálódnál, olvasd el korábbi cikkeinket, vagy jelentkezz be  üzlet- és személyiségfejlesztő  konzultációra még ma!