Milyen social media platformokon legyél jelen kozmetikusként? | 2. rész

Szerző: | 2021. 12 10. | Blog

Legutóbbi bejegyzésünkben arról írtunk, miért fontos, hogy vállalkozásod jelen legyen a social media platformokon, és hogyan használhatod ki a Facebook adta üzleti lehetőségeket. Ebben a bejegyzésben egy kicsit tovább megyünk, és körbejárjuk a többi, kevésbé (ki)használt platformokat, amiben rengeteg fejlődési potenciál van. | 2. rész

Kreatív tartalomkészítés kozmetikusként

Ahogy azt a legutóbbi blogunkban is kifejtettük, a Facebook tökéletes felület arra, hogy minden fontos és praktikus információt megossz a már meglévő és az új vendégeiddel. 

Amiről azonban még nem esett szó, az az, hogy hogyan jelenj meg az online világban úgy, hogy az emberek kövessenek, interakcióba lépjenek veled, hogyan alakíts ki egy közösséget, akik fix vendégkörré alakulnak.

A titok: a kreatív tartalomkészítés.

Igen, nagy szavak, ezért segítünk is, hogyan csináld.

Képek, videók, sztorik

Mindhárom tartalomtípusnak megvan a szerepe, előnye és hátránya is. A videós tartalmak szuperül tudnak működni szinte minden felületen, de ha nem szeretsz beszélni, akkor is elérhetsz akár többezer embert is.

Az ilyen, vizualitásra épülő tartalmakat a kifejezetten erre “szakosodott” platformokra érdemes elkészíteni. Ilyen platform az Instagram, Snapchat, Youtube és a TikTok.

milyen-social-media-platformokon-legyel-jelen-2-2

Snapchat

A lényege, hogy fotót készíthetsz, szerkeszthetsz, retusálhatsz az alkalmazáson belül, amit aztán elküldhetsz a követőidnek, ismerőseidnek. A felület lényege, hogy ezek a képek nem maradnak meg, tehát nincs egy visszakövethető feed a képeiddel, mint az Instagramon, sokkal spontánabb.

Igazából már évekkel ezelőtt elvesztette a népszerűségét, amikor az Instagram kihozta a sztori funkcióját, éppen ezért vállalkozásoknak ez a felület nem releváns.

Youtube

A négy vizualitással operáló social media felület közül ez a legrégebbi. Alapvetően itt  a hosszabb videók domináltak sok évig, de ma már van posztolási lehetőség, illetve meg lehet osztani olyan rövidebb videókat is, mint akár az Instagramon (sztori, reel) vagy TikTokon.

Kik használják?

Leginkább a milleniálok (vagy Y generációsok), a 22-40 éves korosztály.

Mikor ajánljuk?

Ha nem szeretsz írni, viszont szívesen beszélsz szakmai témákról, amik a vendégeidet is érdeklik – pl. hatóanyagokról, kezelésekről, hasznos és téves tanácsokról.

Instagram

Azóta, hogy a Facebook megvásárolta, gyakorlatilag megkerülhetetlen szereplője lett a social media világának. A legfőbb funkciója, hogy képeket oszthatunk meg rajta, egyfajta fotóalbumot létrehozva. Azonban már rengeteg más lehetőséget rejt:

Sztori:

24 órán át élő kép vagy videó, ami interaktívvá tehető: hashtagekkel, szavazásokkal, helyszín-megjelöléssel, és most már linkekkel is kiegészíthető, ami a követők megmozgatását segíti. 

Highlights – Fókusz:

A sztorikat kategorizálva mappákba lehet gyűjteni. Ez lehet informatív, pl. készíthetsz egy mappát a nyitvatartásnak, szabad időpontoknak, házirendnek, vagy lehet interaktív, pl. lehet egy mappád a vendégeid által megosztott sztoriknak, vagy az általad létrehozott szavazásoknak.

Reel:

Magyarországon csak most jelent meg a funkció, ami a TikTokkal versenyez: rövid, tömör videókat hozhatsz létre, ami szintén rögzíthető az oldaladon, így egyszerre lehet többféle tartalomtípusod is. Készíthetsz pl. gyorsított felvételt egy szolgáltatás elvégzéséről, egy napodról stb.

Kik használják:

Hasonlóan a Youtube-hoz, ezt is inkább a milleniálok. Az idősebb és a fiatalabb generáció is jelen van, de az aktív és vállalkozások szempontjából is releváns közönség itt is inkább a 25-40 év közöttiek.

Mikor ajánljuk?

Ha szeretsz változatos tartalmat készíteni és nem ijedsz meg az újdonságoktól. Ha szalont vezetsz, az esztétika valószínűleg fontos számodra, ezen a platformon pedig minden kreativitásodat kiélheted.

milyen-social-media-platformokon-legyel-jelen-2-3

TikTok

A platform, amiről a legtöbb ember azt gondolja, hogy 15 évesek tátognak és furcsa kihívásvideókat készítenek, pedig már régen túlmutat ezen. A hasznos és informatív, rövid videók hódítanak TikTokon és a többi platformhoz képest elképesztő számokat lehet látni – persze itt is gyakran a szerencsén múlik.

A rövid videók szólhatnak a Reelekhez hasonlóan egy napodról, egy kezelésről, szalonvezetésről stb., amiről szívesen hallgatnak a követőid.

Kik használják?

Leginkább az Y (milleniál) és a Z generáció tagjai, tehát nagyjából a 15-45 éves korosztály.

Mikor ajánljuk?

Ha szívesen készítesz videós tartalmat, és ha szeretsz reagálni és virtuálisan “beszélgetni” a követőiddel.

Reméljük, hogy hasznosnak találtad ezt a kis összefoglalót. Ha szeretnél még többet megtudni a vállalkozásfejlesztésről, olvasd el korábbi cikkeinket, vagy jelentkezz be üzlet- és személyiségfejlesztő konzultációra még ma!